Termíny

10.11.2017 15:00 - Doktorské promoce

-

-

Více... »


Otázky ke státní zkoušce z vedlejší specializace 4VS

  1. Klasifikujte služby ve veřejné správě – veřejné služby, podpůrné služby, IT služby.
  2. Analyzujte obsah a formy plánování a řízení rozvoje služeb ve veřejné správě, obsah a strukturu  katalogu služeb v prostředí veřejné správy.
  3. Analyzujte stav eGovernmentu, vývoj eGovernmentu v ČR, centrální služby eGovernmentu, porovnání kvality eGovernmentu v ČR s ostatními státy EU.
  4. Uveďte principy hodnocení kvality služeb, systém metrik a jejich provázanost, vícekriteriální systémy hodnocení, Balanced Scorecard.
  5. Vyhodnoťte ekonomické aspekty služeb veřejné správy, kde jsou hlavní problémy, jak je možné je řešit.
  6. Jaké jsou nároky a problémy v rozvoji kvalifikace pracovníků veřejné správy ve vztahu na rozvoj služeb.
  7. Jaké jsou klíčové faktory úspěšnosti řízení služeb v prostředí veřejné správy.
  8. Jaké jsou možnosti klasifikace aplikací VS a jejich podstatné charakteristiky.
  9. Analyzujte hlavní společné problémy implementací a provozu aplikací VS.
  10. Charakterizujte hlavní ekonomické i mimoekonomické efekty spojené s aplikacemi VS, jak lze hodnotit návratnost investic do aplikací ve veřejné správě.
  11. Jak lze realizovat principy procesního řízení organizace ve veřejné správě? Jaké základní aspekty veřejné správy musí být k takovému účelu především vyjasněny?
  12. Analyzujte stav a problémy vybrané aplikace ve veřejné správě (státní pokladna, ISDS – Informační systém datových schránek, eJustice, ARES - Administrativní Registr Ekonomických Subjektů apod.).
  13. Uveďte hlavní, možnosti, efekty a problémy systému CzechPOINT (Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál).
  14. Analyzujte hlavní efekty, možnosti a problémy systému ADIS – Automatizovaný daňový informační systém.
  15. Charakterizujte význam a architekturu ISZR (Informačního systému základních registrů).
  16. Uveďte výhody a rizika cloud computingu zejména ve vztahu k veřejnému sektoru.
  17. Charakterizujte důvody dlouhodobé a důvěryhodné archivace ve státní a veřejné správě.
  18. Uveďte možné koncepty zajištění důvěryhodnosti elektronických dokumentů.
  19. Charakterizujte podstatné rozdíly mezi managementem ve veřejné správě a managementem v podnikatelském sektoru.
  20. Vystihněte hlavní funkce a role profesních korporací z hlediska  správního managementu .
  21. Charakterizujte pojem „veřejný zájem“ z hlediska jeho uplatnění v teorii a praxi veřejné správy.
  22. Charakterizujte hlavní aktéry místního rozvoje z hlediska správního managementu.
  23. Vystihněte a zhodnoťte hlavní cíle správního managementu na úrovni měst střední velikosti.
  24. Charakterizujte hlavní cíle,  metody a nástroje komunikace s veřejností z pozice manažera orgánu místní samosprávy.
  25. Vystihněte podstatu Weberovy teorie byrokratizace .
  26.  Charakterizujte hlavní rozdíly mezi etatistickým a liberalistickým pojetím veřejné správy z hlediska správního managementu.
  27. Charakterizujte hlavní formy, zdroje a nástroje informatického zabezpečení výkonu místní samosprávy.
  28. Charakterizujte hlavní formy „team building“ orgánu místní samosprávy v podmínkách českého města střední velikosti.